Четверг, 2018-12-13, 3:52 PM
Полтавська загальноосвітня школа №4
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гость · RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу
 Предметні тижні

Одним з напрямів методичної роботи у школі є проведення предметних тижнів.

Вчителі та учні активно беруть участь у підготовці та проведенні заходів під час тижнів.

Ні для кого не секрет, що запорукою успішного навчання є глибока зацікавленість учнів у вивченні того чи іншого предмета. Тому кожен вчитель і намагається всіма доступними способами зацікавити учнів предметом, який він викладає. Хоча на більшості уроків вчителі школи використовують багато різноманітних активних форм, методів і прийомів, реалізувати їх не завжди вдається через брак часу й інші причини. Одним з найбільш дієвих засобів в досягненні цієї мети є добре продумана і організована позакласна робота, адже вона сприяє виявленню і розвитку здібностей учнів, вимагає від учителів великого творчого потенціалу.

Основними відмінностями позакласної роботи від навчальної є:

1. Добровільний характер участі учнів у позакласній роботі на відміну від обов’язковості навчальної діяльності. Учні вирішують для себе питання про участь в тих чи інших видах позакласної роботи, перш за все відповідно до своїх інтересів, бажання дізнатися щось нове, зайнятися чимось додатково з якимись певними цілями. Цей провідний принцип організації позакласної роботи зобов’язує вчителя своєчасно виявити зацікавленість учнів позакласною роботою, залучити їх до діяльність у позаурочний час і тим самим пробудити в них інтерес до неї. Цей принцип визначає зміст і форму позакласної роботи — вона повинна постійно підтримувати, поглиблювати і розвивати інтерес до предметів.

2. Позаурочний характер занять виражається: по-перше, ввідсутностю суворо урочної регламентації, що стосується часу, місця, форми їх проведення. Місцем проведення роботи може бути шкільний стадіон, зал музею, шкільний сад і т. д. По-друге, у відсутності суворого обліку знань, навичок і вмінь, оцінок в балах. Перевірка результатів позакласної роботи здійснюється у формі звітних вечорів, концертів, зборів, випуску стінгазет і т. д.

3. Велика самостійність та ініціативність учнів у виконанні позаурочних доручень. На відміну від навчальної роботи, де допомога вчителя відіграє провідну роль, у позакласній роботі учні проявляють більше самостійності, винахідливості, творчості як у виконанні, так і в організації позаурочних заходів, у виборі форм роботи, що відповідають інтересам окремих вікових груп учнів, їх нахилам.

Найбільше форм і видів позакласної діяльності можна побачити під час проведення предметних тижнів. Адже предметні тижні в школі виконують певні функції:

1. Організаційна — тижні дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів та розвивати організаційні здібності учнів.

2. Діагостична — можливість отримувати інформацію про динаміку професійного рівня вчителів та особистісний розвиток учнів.

3. Моделююча — під час планування тижнів розробляються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.

4. Пропагандистська — зміст тижнів спрямований на інформування учнів про досягнення науки та техніки, виконання перспективних завдань програми розвитку школи.

Предметні тижні є традиційними методичними заходами в нашій школі. Вони дають можливість педагогам, підвищувати рівень кваліфікації, професійної компетентності, а учням показати свої знання, вміння, навички, розвивати організаційні здібності поглибити та розширити знання з предметів. Тиждень стає своєрідним творчим звітом, формуванню творчих відносин між учнями, вчителями та батьками, які взаємодіють в процесі підготовки і проведення тижня.

Основне завдання предметних тижнів полягає в тому, щоб у ньому взяло участь якомога більше школярів. Тому про підготовку до кожного тижня знає вся школа. Яскраві оголошення, про початок проведення тижнів

й план проведення заходів, які відбуватимуться протягом тижня вивішуються заздалегідь на видному місці. На кожен день тижня плануються конкретні заходи. Уже стало традицією що більшість тижнів проводяться таким чином: понеділок — інформаційний, в цей день учні поповнюють свій інформаційний запас, вівторок — творчий, день для виявлення фантазії і творчості у складанні кросвордів, загадок, малюнків, казок, проектів, середа —ігровий день, адже гра — це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття вмить перетворить на цікаве, захоплююче, четвер — день інтелектуальних ігор, п’ятниця — пошуковий, в цей день підбиваються підсумки, робиться виставка кращих робіт та обов’язково на лінійці відзначаються грамотами та подяками кращі учні. Під час підготовки заходів вчителі враховують, що позакласна робота має доповнювати урочну діяльність, а не бути зовсім відірваною від неї. Взаємозв’язок класної та позакласної роботи сприяє розвитку інтересу до матеріалу, який вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів.

Отже, проведення предметних тижнів дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчального процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів, розширити світогляд учнів, розвинути їхні творчі здібності, самостійність, естетичний смак. Після проведення предметних тижнів в школярів активізується пізнавальна діяльність, зростає інтерес до вивчення предметів

Copyright MyCorp © 2018
Пошук
Друзі сайту
Бесплатный хостинг uCoz