Среда, 2018-10-24, 8:00 AM
Полтавська загальноосвітня школа №4
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гость · RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу
 Шкільна бібліотека

"Книги - наставники, що навчають нас без різок і палиці, без слів і гніву, без грошей і без форми;

коли ні підійдеш до них, вони не сплять..., не бурчать, якщо ти помилився,

і не сміються, якщо ти щось не знаєш... Любов до книг - любов до мудрості"  (Річард де Бюрі)

КНИГИ-ЮВІЛЯРИ 2017

  • 320 років казкам Ш. Перро «Попелюшка», «Кіт у чоботях» (1697)
  • 185 років повісті О. Пушкіна «Дубровський» (1832-1833)
  • 185 років казці О. Пушкіна «Казка про царя Салтана» (1832)
  • 180 років роману Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста» (1837)
  • 180 років казці Г. К. Андерсена «Нове плаття короля» (1837)
  • 180 років віршу М. Лермонтова «Бородіно» (1837)
  • 175 років роману М. Гоголя «Мертві душі» (1842)
  • 140 років роману Ш. Бронте «Джен Ейр» (1847)
  • 160 років роману Г. Флобера «Госпожа Боварі» (1857)
  • 155 років роману І. Тургенєва «Батьки і діти» (1862)
  • 150 років роману Ж. Верна «Діти капітана Гранта» (1867-1868)
  • 150 років роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара» (1867)
  • 145 років книзі Ж. Верна «Навколо світу за 80 днів» (1872)
  • 145 років книзі М. Вагнера «Казки кота Мурлики» (1872)
  • 135 років роману М. Твена «Принц і жебрак» (1882)
  • 120 років роману Г. Уеллса «Людина-невидимка» (1897)
  • 95 років повісті-феєрії А. Гріна «Червоні вітрила» (1922)
  • 80 років збірці оповідань Б. Житкова «Морські історії» (1937)
  • 75 років казці А. Сент-Екзюпері «Маленький принц» (1942)

Вітчизняні книги-ювіляри 2017 року

  • 230 років - Сковорода Г. С. (1722 – 1794) «Вдячний Еродій» (1787); «Убогий жайворонок» (1787)
  • 200 років - Гулак-Артемовський П. П. (1790 – 1865) «Справжня Добрість» (Писулька до Грицька Пронози) ( 1817 )
  • 190 років - Гулак-Артемовський (1790 – 1865) «Батько та син» (1827)
  • 185 років - Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Маруся» (1832)
  • 180 років - Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Конотопська відьма» (1837)
  • 180 років від виходу альманаху «Русалка Дністровая» (1837, Будапешт) – першої книги українською мовою в Галичині, виданої «Руською трійцею». До нього увійшли українські, сербські народні й обрядові пісні, гагілки, твори укр. письменників
  • 170 років - Глібов Л. (1827 – 1893) Збірка «Стихотворения» (1847)
  • 175 років - Шевченко Т. Г. (1814 – 1861) «Гайдамаки» (1842)
  • 160 років - Руданський С. В. (1834 – 1873) «Співомовки» (1857)
  • 160 років - Куліш П. О. (1819 – 1897) «Чорна рада» (1857)
  • 155 років - Вовчок Марко (1833 – 1907) «Народні оповідання» 2-й том (1862)
  • 135 років - Франко «Захар Беркут» (1882)
  • 130 років - Пчілка Олена (1849 – 1930) «Товаришки» (1887)
  • 130 років - Старицький М. П. (1840 – 1904) «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці» (1887); «Богдан Хмельницький» (1887)
  • 130 років - Українка Леся (1871 – 1913) «Русалка» (1887)
  • 125 років - Старицький М. (1840 – 1904) «У темряві» (1892), Дніпрова Чайка (1861 – 1927) «Дівчина – чайка» (1892)
  • 125 років - Українка Леся (1871 – 1913) «Досвітні огні» (1892)
  • 125 років - Пчілка Олена (1849 – 1930) «Рятуйте» (1897)
  • 120 років - Грабовський П. А. (1864 – 1902) «Доля» (1897)
  • 120 років - Грінченко Б. Д. (1863 – 1910) «Дзвоник» (1897)
  • 120 років - Карпенко – Карий І. (1845 – 1907) «Мазепа» (1897)
  • 115 років - Винниченко В. К. (1880 – 1951) «Краса і сила» (1902)
  • 115 років - Вовчок Мовчок (1833 – 1907). В журналі «Киевская старина» вперше надрукована казка «Чортова пригода» (1902)
  • 115 років - Дніпрова Чайка (1861 – 1927) «Плавні горять» (1902)
  • 115 років - Карпенко – Карий І. (1845 – 1907) «Гандзя» (1902)
  • 115 років - Українка Леся (1871 – 1913) «Відгуки» (1902)
  • 115 років - Франко І. Я. (1856 – 1916) «У кузні» (1902)
  • 110 років - Пчілка Олена (1849 – 1930) «Збентежена вечеря» (1907)
  • 110 років - Від виходу першого повного виданна «Кобзаря» (1907, Росія) Т. Г. Шевченка за редакцією В. Доманицького
  • 105 років - Українка Леся (1871 – 1913) «Камінний господар» (1912)
  •  

Видатні письменники Полтавщини

      

 

Орієнтовний перелік звітної документації шкільної бібліотеки 

Документація, що регламентує діяльність бібліотеки:

Відмітка

  1.  

Папка інструктивно-нормативних документів

 

  1.  

Паспорт бібліотеки

 

  1.  

Посадові інструкції завідувача бібліотеки

 

  1.  

Посадові інструкції бібліотекаря

 

  1.  

Правила користування бібліотекою

 

  1.  

Планово-звітна документація бібліотеки

 

Облікова документація бібліотеки:

  1.  

Інвентарні книги

 

  1.  

Сумарна книга:

 

  • на підручники

 

 

  • основний фонд

 

  1.  

Щоденник роботи бібліотеки

 

  1.  

Папка вхідних документів

 

  1.  

Папка вихідних документів

 

  1.  

Зошит обліку документів тимчасового зберігання

 

  1.  

Зошит обліку документів, отриманих від користувачів взамін загублених

 

  1.  

Зошит обліку навчальних програм

 

  1.  

Акти видачі підручників по класах

 

  1.  

Папка рахунків і накладних

 

  1.  

 

 

  1.  

Акт перевірки  бібліотечного фонду

 

  1.  

Акти на зміну вартості необоротних активів

 

  1.  

Акти на списання

 

  1.  

Формуляр читача

 

  1.  

Систематичний та алфавітний каталоги

 

  1.  

Картотеки

 

  1.  

Розстановка фонду по ББК

 

 

Оптимальні форми та методи роботи шкільної бібліотеки

Нині в Україні відбувається становлення системи освіти та виховання, зорієнтованих на входження у світовий процес. Воно супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії та практиці навчально-виховного процесу. Відбувається зміна освітньої та виховної роботи: пропонується новий зміст та підходи, нові стосунки, новий педагогічний менталітет.

Освіту в сучасній школі зорієнтовано на озброєння школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук, оволодіння ними за допомогою нових способів мислення; озброєння навичками систематичної роботи з джерелами інформації. Залучення шкільної бібліотеки до виконання цих завдань посилює її освітні функції та педагогічну спрямованість.

Шкільна бібліотека-єдине доступне джерело інформації для учнів, яке забезпечує їх інформаційними ресурсами, місце соціальних комунікацій, де зустрічаються учні різного віку, вчителі.

Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу є його обов’язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором закладу.

Навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, належне зберігання, використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує їх цілісність, неподільність і не відчуженість. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.

У своїй діяльності бібліотеки керуються Законом України «Про освіту»,Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також «Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу», тощо.

Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу визначає статус бібліотеки, правові та організаційні засади діяльності бібліотек і бібліотечної справи в Україні, обов’язки та права бібліотек і користувачів.

«Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу» визначає основні завдання, зміст роботи, управління і структуру шкільної бібліотеки.

Указ Президента України від 22.03.2009 р. «Про невідкладні заходи щодо розвитку бібліотек України» доручає Кабінету міністрів України вжити заходів щодо створення національної системи електронного інформаційно-бібліотечного ресурсу.

В Маніфесті шкільних бібліотек, який був прийнятий 66 Генеральною конференцією міжнародного професіонального суспільства в Ієрусалімі, визначено завдання шкільних бібліотек про необхідність співпраці шкільного бібліотекаря з учителями, учнями, батьками. Шкільна бібліотека підтримує та забезпечує освітні та виховні задачі.

В інструкції «Про порядок доставки комплектування» визначено порядок комплектування, обліку навчальної літератури, доставки та розповсюдження навчальної літератури. В цій Інструкції зазначено, що безпосередньо роботу з бібліотечним фондом підручників у школі веде бібліотекар. За організацію роботи щодо створення і своєчасного поповнення бібліотечного фонду шкільних підручників відповідає директор школи.

Директор школи та його заступники, педагогічний і учнівський колективи проводять систематичну роботу щодо збереження бібліотечного фонду, організують огляди-конкурси книг.

Учні 1-11 класів зобов'язані бережливо ставитися до підручників і нести за них відповідальність.

Основні завдання:

  • Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально-виховного процесу;
  • Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу бібліотеки новітніх технологій;
  • Формування в учнів вмінь та навичок бібліотечного користувача;
  • Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку;
  • Всебічне сприяння підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, вихователів, батьків шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.;
  • Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистих потреб користувачів у дозвіллєвій діяльності, у профорієнтаційному визначенні;
  • Виховання в учнів інформаційної культури.

 

Copyright MyCorp © 2018
Пошук
Друзі сайту
Бесплатный хостинг uCoz